Adanalı çiftçiler inceleme gezisine katıldı

Adana'nın 7 ilçesinden genç çiftçiler, inceleme gezisi çerçevesinde Bursa'ya gitti.

Adana'nın 7 ilçesinden genç çiftçiler, inceleme gezisi çerçevesinde Bursa'ya gitti.

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen Uluslararası Tarımsal Kalkınma Fonu (IFAD) tarafından desteklenen Kırsal Dezavantajlı Alanlar Kalkınma Projesi (KDAKP) kapsamında Adanalı üreticiler, Bursa'ya götürüldü. 3 günlük "Çiftçi İnceleme Gezisi" projesinin uygulandığı Aladağ, Pozantı, Karaisalı, Kozan, Feke, Saimbeyli ve Tufanbeyli ilçelerinden ilgili personeller ve üreticilerden oluşan 29 kişi katıldı.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile IFAD işbirliğinde gerçekleşen teknik gezi ile çiftçiler, hububat ve meyvenin değişik bölgelerdeki yetiştirme teknikleri arasındaki farkları değerlendirdi. Ayrıca, ahududu ve fide yetiştiriciliğinde Türkiye pazarı hakkında bilgi alan üreticiler,90 bin hektar alanda üretim yapılan Karacabey TİGEM'i gezdi, kooperatif ziyareti yaptı. Ihlamur, defne yaprağı, kızılcık şurubu, marmelat, ahududu reçeli, böğürtlen, frenk yemişi, her çeşit reçel, turşu, el işleri süs eşyası gibi ürünleri de inceleyen üreticiler farklı bir çok bilgi edindi.

Manşetler

Cezaevinden izinli çıkan şahıs boş arazide ölü bulundu
Teknede mahsur kalanları kurtarmak için giden balıkçı teknesi de arızalandı
Osmaniye’de 6 ağır tonajlı aracın karıştığı kazada 2 kişi yaralandı
Osmaniye’de 66 yaşındaki şahsı bıçakla öldüren zanlı tutuklandı
Kahramanmaraş’ta tarlaya yıldırım düştü: 1 yaralı
Adana’da oto galericiler sitesinde silahlı saldırı: Çok sayıda araç zarar gördü
Avrupa ülkelerine ’dijital mektup’ göndererek dolandırıcılık yapan şebeke çökertildi
Isparta’da park halindeki araçta 2 gencin cansız bedeni bulundu
Antalya’da otluk alan yangını itfaiye ekiplerince söndürüldü
Mersin’de suç örgütüne yönelik operasyonda 16 tutuklama