Alanyalı öğrenciler güneş enerjisi üretimini yerinde gördü

Hasan Çolak Anadolu Lisesi öğrencileri, Alanya Belediyesi'nin Toslak Mahallesi'ndeki Güneş Enerji Santralleri (GES) Tesisini ziyaret ettiler.

Hasan Çolak Anadolu Lisesi öğrencileri, Alanya Belediyesi'nin Toslak Mahallesi'ndeki Güneş Enerji Santralleri (GES) Tesisini ziyaret ettiler. Ziyarette öğrencilere, güneş enerjisinin üretim süreci, sistemin teknik yapısı, çevresel faydaları ve enerji verimliliği konularında bilgilendirme yapıldı.

Alanya Belediyesi'ne ait 3600 kWh kurulu güce sahip Toslak Mahallesi'ndeki Güneş Enerji Santralleri, çevre bilincini artırmak amacıyla öğrencilere yönelik teknik gezilere ev sahipliği yapmaya devam ediyor. 2024-2025 eğitim öğretim yılı içerisinde Hasan Çolak Anadolu Lisesi'nden 30 öğrenci, Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü teknik ekibi eşliğinde GES sahasını ziyaret etti. Gerçekleştirilen ziyarette öğrencilere güneş enerjisinin üretim süreci, sistemin teknik yapısı, çevresel faydaları ve enerji verimliliği konularında kapsamlı bilgiler aktarıldı. Teknik ekip, güneş panellerinin çalışma prensiplerini uygulamalı olarak anlatarak öğrencilerin sorularını yanıtladı. Ziyaret sayesinde öğrenciler, yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini sahada gözlemleyerek öğrenme fırsatı buldu. Alanya Belediyesi'nden, temiz enerji teknolojileriyle tanışmasının önemine vurgu yapılarak, bu tür eğitim ziyaretlerinin devam edeceği belirtildi.

Manşetler

Hatay’da otomobille motosiklet çarpıştı: 4 yaralı
Silifke Belediyesi’ne yönelik ’rüşvet’ soruşturmasında belediye başkanı ile birlikte 8 kişi tutuklandı
Mersin’de çöp sahasında çıkan yangın ormanlık alana sıçradı
Rus turist bahçede ölü bulundu
Osmaniye’de bıçaklı kavga: 1 ölü
Kazada uçuruma yuvarlanan cip hurdaya döndü: 1 ölü
Üst geçitte 4 araç birbirine girdi: 1 yaralı
Antalya’da elektrik trafosunda çıkan yangın kokuttu
Burdur’da otomobil ile hafif ticari araç çarpıştı: 5 yaralı
’Dur’ ihtarına uymadı, yaşanan kovalamacının ardından yakalandı