ASSİM’de "Sulak Alanlar İçin Doğa Temelli Çözümler" semineri gerçekleştirildi

Muratpaşa Belediyesi'ne bağlı Abdullah Sevimçok Sivil Toplum ve İnovasyon Merkezi'nde (ASSİM) gerçekleştirilen "Sulak Alanlar İçin Doğa Temelli Çözümler"...

Muratpaşa Belediyesi'ne bağlı Abdullah Sevimçok Sivil Toplum ve İnovasyon Merkezi'nde (ASSİM) gerçekleştirilen "Sulak Alanlar İçin Doğa Temelli Çözümler" semineri, sivil toplum kuruluşları temsilcileri ve uzmanları bir araya getirdi. Seminerde sulak alanların karşı karşıya olduğu tehditler, bu tehditlere karşı korunma yolları ve doğa temelli çözüm önerileri ele alındı.

Doğa Araştırmaları Derneği (DAD) tarafından DIMFE fon desteği ve Doğa Koruma ve Milli Parklar V. Bölge Müdürlüğü ortaklığında yürütülen "Balıkdamı Sulak Alanı'nda Doğa Temelli Çözümlerle Herkes İçin Sürdürülebilir Su" projesi kapsamında düzenlenen seminer, Doğaya Güç Kat Ağı (DGK) iş birliğiyle ağ üyesi sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla gerçekleştirildi. Seminerde sulak alanların sağladığı ekosistem hizmetleri ve uluslararası koruma standartları kapsamlı şekilde değerlendirildi. Katılımcılara sulak alanların iklim dengesi, biyolojik çeşitlilik ve su yönetimi açısından taşıdığı kritik rol hakkında bilgi verildi. Ayrıca kuraklık, yanlış arazi kullanımı, kirlilik ve iklim değişikliği gibi tehditler ele alındı. Bu tehditlere karşı geliştirilebilecek doğa temelli çözümler ve restorasyon fırsatları değerlendirildi. Yerel sivil toplum kuruluşlarının savunuculuk ve lobi faaliyetlerindeki kritik rolüne dikkat çekilerek, katılımcı süreçlerin önemi vurgulandı.

Manşetler

Isparta’da aranan 31 şahıs yakalandı
Mersin’de yola akan mazot zincirleme kazaya neden oldu, 4 araç birbirine girdi
Tartışmalı güreşler olaylı başladı
Tarsus’ta ehliyetinin süresi dolan sürücülere yönelik denetim
Adana’da Çakıt Çayı’nda mahsur kalan vatandaş itfaiye ve jandarma ekiplerince kurtarıldı
Antalya’da termometreler 41 dereceyi gösterdi, hissedilen sıcaklık bunalttı
Mermer ocağındaki şantiye barakasında çıkan yangında 1 işçi hayatını kaybetti
Annesine sinirlendi kendini eve kapatıp yakmaya çalıştı, mahallede korku ve öfke dolu anlar
Adana’nın Feke ilçesinde yangın çıkan ev kullanılamaz hale geldi
Muhittin Böcek’ten cezaevinde ek ifade: "Ekrem İmamoğlu benden 15 milyon Euro istedi, 5 milyonu havala sistemiyle gönderdim"