Hatay’da deneysel gastronomi kongresi düzenlendi

Hatay'da bu yıl ikincisi gerçekleştirilen, Türkiye'de ilk ve tek olma özelliği taşıyan Deneysel Gastronomi Kongresi (EGCON) 2026, "Hatay Ayağa Kalkıyor"...

Hatay'da bu yıl ikincisi gerçekleştirilen, Türkiye'de ilk ve tek olma özelliği taşıyan Deneysel Gastronomi Kongresi (EGCON) 2026, "Hatay Ayağa Kalkıyor" temasıyla akademi, gastronomi ve yerel kültürü bir araya getirdi.

Hatay Büyükşehir Belediyesi (HBB) ve Hatay Valiliği destekleriyle düzenlenen kongre, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi (HMKÜ), İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) ve Gastronomi Akademisyenleri Derneği iş birliğiyle Kanuni Sultan Süleyman Kervansarayı'nda gerçekleştirildi.

Kongrede katılımcılar, yerel üreticilerle buluşarak geleneksel mutfak uygulamalarını yerinde deneyimleme fırsatı buldu. Hatay'ın gastronomi kültürünün tanıtıldığı etkinlikte, gastronominin kültürel miras ve yerel kalkınmadaki rolü ele alındı.

Programa katılan Hatay Valisi Mustafa Masatlı, HMKÜ Rektörü Prof. Dr. Veysel Eren, İSTE Rektörü Prof. Dr. Mehmet Duruel ve HBB Genel Sekreter Yardımcısı Uğur Kandemir, gastronominin geleceğe taşınmasında bu tür organizasyonların önemine dikkat çekti.

Manşetler

Muhittin Böcek’ten cezaevinde ek ifade: "Ekrem İmamoğlu benden 15 milyon Euro istedi, 5 milyonu havala sistemiyle gönderdim"
Kontrolden çıkan otomobil ortalığı savaş alanına çevirdi
’Kaza yapmış araba gibiyim’ diye yaptığı paylaşımdan 5 gün sonra kazada hayatını kaybetti
Arsuz’da evin depo bölümünde çıkan yangın söndürüldü
Kırıkhan’da alevlere teslim olan konteyner kullanılamaz hale geldi
Alara Çayı’nda kaybolan genci arama çalışmaları 17’nci gününde sürüyor
Panaromik asansörde manzara izlerken düşerek hayatını kaybetti
Yolcu otobüsü ile hafif ticari araç çarpıştı: 3 yaralı
Aracın motorunun fırlayıp barakaya girdiği kazada, sürücü hayatını kaybetti
Bulaşık makinesine giren 2 metrelik karayılanı itfaiye çıkardı