Isparta’da hijyen kusuru olan işletmelere zabıta ekipleri tarafından işlem yapıldı

Türkiye genelinde artan gıda zehirlenmeleri sonrası Isparta Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, kentteki zincir marketler ve döner salonlarında kapsamlı denetim...

Türkiye genelinde artan gıda zehirlenmeleri sonrası Isparta Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, kentteki zincir marketler ve döner salonlarında kapsamlı denetim yaptı. Eksiklik tespit edilen işletmelere uyarı ve ihbar uygulandı.

Türkiye genelinde son günlerde artan gıda zehirlenmeleri ve yaşanan can kayıpları üzerine Isparta Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri denetimlerini yoğunlaştırdı. Zabıta ekipleri ve belediyeye bağlı gıda mühendisleri, kent genelindeki zincir marketler ile döner salonlarında detaylı kontroller gerçekleştirdi. Denetimlerde zincir marketlerdeki ürünlerin son kullanma tarihleri, saklama şartları ve raf düzenleri incelenirken, döner salonlarında ise et ve tavuk ürünleri, içecekler, hijyen belgeleri, personel temizliği ve çalışma alanları denetlendi.

Ayrıca döner işletmelerinde dükkan dışına taşan döner tezgahları, işletmelerde hassas terazi bulundurmama ve aylık ilaçlama yapılmaması gibi ciddi eksikliklere rastlandı. Bu işletmelere ihbar ve gerekli uyarılar yapıldı. Zabıta ekipleri, eksiklik tespit edilen işletme sahiplerine kuralların yeniden hatırlatıldığını ve eksiklerin en kısa sürede giderilmesi gerektiğini bildirdi.

"Tespit edilen eksikliklerle ilgili esnafımız uyarılarak tutanak düzenlenmekte ve gerekli işlemler uygulanmaktadır"

Denetimlere ilişkin yazılı açıklama yapan Isparta Belediyesi Zabıta Müdürü Adil Altuncu, gıda güvenliği konusunda hassasiyetin en üst seviyede olduğunu belirtti. Altuncu, "Belediye Başkanımız Şükrü Başdeğirmen'in talimatları doğrultusunda gıda işletmelerinde denetim ve kontroller yapılmaktadır. Denetimlerde tespit edilen eksikliklerle ilgili esnafımız uyarılarak tutanak düzenlenmekte ve gerekli işlemler uygulanmaktadır. Şehrimizde faaliyet gösteren gıda işletmelerinin denetimleri rutin olarak devam etmektedir. Vatandaşlarımızın sağlığı bizim için önemlidir. Halkımız, Alo 153 ihbar hattını arayarak gıda işletmeleri ile ilgili şikâyetlerini her zaman bizlere iletebilir" ifadelerini kullandı.

Kentte yürütülen sıkı kontrollerin, vatandaşların sağlığını korumak ve gıda işletmelerinde standartları yükseltmek amacıyla devam edeceği bildirildi.

Manşetler

Sulama kanalına düşen keçisini kurtarmaya çalışırken hayatını kaybetti
Antalya’da 1 ay önce taşındıkları daire yangında küle döndü
Osmaniye’de tankerin lastiklerinden çıkan yangın zeytin bahçesine sıçradı
Antalya’da 3 katlı binanın zemin katında çıkan yangın korkuttu
Burdur’da minibüs tarlaya uçtu: 8 yaralı
Alevlere teslim olan traktörde yaşanan patlama kameraya yansıdı
Kayıp olarak aranan 15 yaşındaki Fatma’dan iyi haber
Kayalıklardan düşen işçi yaralandı
Kızını YKS’ye götürmek için yola çıktı, feci kazada hayatını kaybetti
Mersin sahilinde EDS dönemi: 3 bin sürücüye ceza