Jandarmadan lise öğrencilerine siber farkındalık eğitimi

Mersin İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, güvenli ve bilinçli internet kullanımını sağlamak, siber güvenlik alanında farkındalık oluşturmak amacıyla...

Mersin İl Jandarma Komutanlığı ekipleri, güvenli ve bilinçli internet kullanımını sağlamak, siber güvenlik alanında farkındalık oluşturmak amacıyla eğitim faaliyetlerini sürdürüyor.

Bu kapsamda jandarma ekipleri, Erdemli ilçesinde bulunan Arpaçbahşiş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 180 öğrenci ile 4 öğretmene yönelik siber farkındalık ve bilinçlendirme eğitimi verdi.

Eğitimlerde; siber zorbalık, sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar, güvenli internet kullanımı, dijital bağımlılık, dijital okuryazarlık ve kredi kartı dolandırıcılığı konularında bilgilendirme yapıldı. Öğrencilere, internet ortamında karşılaşabilecekleri riskler ve bu risklere karşı alınabilecek önlemler detaylı şekilde anlatıldı.

Jandarma ekipleri tarafından gerçekleştirilen bu tür eğitimlerle; siber suçların oluşmadan önlenmesi, vatandaşların maddi ve manevi zararlarının en aza indirilmesi ve toplum genelinde siber suçlara karşı farkındalık ve bilinç düzeyinin artırılmasının hedeflendiği belirtildi.

Manşetler

Kazada uçuruma yuvarlanan cip hurdaya döndü: 1 ölü
Üst geçitte 4 araç birbirine girdi: 1 yaralı
Antalya’da elektrik trafosunda çıkan yangın kokuttu
Burdur’da otomobil ile hafif ticari araç çarpıştı: 5 yaralı
’Dur’ ihtarına uymadı, yaşanan kovalamacının ardından yakalandı
Aksu’da zabıta ekiplerinden dilenci denetimi
Düştü diye ihbar ettiği babası bile düşmediğine ikna edemedi
Alara Çayı’nda kayıp genç için aramalar 11’inci gününde devam ediyor
Havuzda tesettür mayo yasağında site görevlisi tutuklandı
25 yaşındaki sürücünün hayatını kaybettiği feci kaza anı güvenlik kamerasında