Konyaaltı’nda bozuk gıda denetimi

Konyaaltı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan denetimlerde tespit edilen tarihi geçmiş ve hijyenik olmayan ürünler imha edilirken,...

Konyaaltı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan denetimlerde tespit edilen tarihi geçmiş ve hijyenik olmayan ürünler imha edilirken, işletme sahiplerine ise idari yaptırım uygulanıyor.

Kotan: "Denetimler sonuç veriyor"

Gerek yürüyüşleri sırasında kendisinin gerek Konyaaltı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekiplerinin denetimler gerçekleştirdiğini belirten Konyaaltı Belediye Başkanı Cem Kotan, "Ekiplerimiz okul kantini, restoran, fırın ve marketlerde halk sağlığını göz önünde bulunarak var güçleriyle çalışıyorlar. Amacımız vatandaşlarımızın sağlıklı gıda tüketmesi. Bununla birlikte işletmelerin hijyenik olması gerekiyor. Biliyorsunuz ki sağlık konusu her şeyden önce geliyor. İşletmelere ayrıca teşekkür etmek istiyorum. Denetimlerimiz sonuç veriyor. Konyaaltı'mızda tarihi geçmiş veya hijyenik olmayan hiçbir gıdaya geçit vermeyeceğiz" ifadelerini kullandı.

Denetimlerin 12 ay boyunca Konyaaltı'nda gıdanın tüketildiği ve satışının yapıldığı her noktada devam ettiğini belirten Konyaaltı Belediyesi Zabıta Müdürlüğü Gıda Denetim Ekibi'nden Murat Aksu, "Denetimlerimizde vatandaşlarımız tarafından çok büyük takdir topluyoruz. Konyaaltı Belediye Başkanımız Sayın Cem Kotan'ın, bu konu üzerindeki hassasiyetine binaen Konyaaltı'nda bulunan işletmelerimize denetimlerimizi aralıksız bir şekilde devam ettirmekteyiz. Denetimlerimizde işletmelerimizde son kullanma tarihi geçmiş ürünlerle karşılaşıyoruz. Bu gibi ürünlerle karşılaştığımız zaman 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'nun 32'nci maddesine göre idari yaptırım uyguluyoruz" dedi.

İhlallerin devam etmesi halindeki yaptırımlara değinen Aksu, "Aynı işletmede bir sonraki denetim döneminde tekrar aynı şekilde son kullanma tarihi geçmiş ürünlerle karşılaştığımız zaman daha yüksek miktarlarda cezai işlemler uygulanıyor. Tabii bu işletmeler nezdinde biraz daha caydırıcı oluyor. İşletmeler bizlerle sürekli karşılaştıklarını bildikleri için yani habersiz bir şekilde sürekli, anlık gideceğimiz için daha dikkatli oluyorlar" diye konuştu.

Manşetler

Toroslarda bahar: 2 bin 400 rakıma taşınan arılar mesaiye başladı
Denize düşen 60 yaşındaki adam boğularak öldü
Taksiyle göçmen kaçıran insan tacirleri polisten kaçamadılar
Çaldığı motosikletle dolaşırken yakalandı: "Polise teslim etmeye gidiyordum" dedi
Isparta’da kestiği ağacın altında kalan adam hayatını kaybetti
Park halindeki aracın tavanında çıkan yangına vatandaşlar müdahale etti
Kamyondan dökülen hafriyatın altında kalan 2 işçi yaralandı
Battaniyenin içinden çıkan para ve cüzdanları teslim etti, yaşlı kadın poşeti sordu
Kırıkhan’da anız yangını yaşandı
Belen’de pikapla çarpışan motosikletin sürücüsü şarampole yuvarlandı