Muratpaşa’da şubat ayının geri dönüşüm şampiyonu Meltem Mahallesi oldu

Antalya'da Muratpaşa Belediyesi'nin 9'uncu yılını tamamlayan sıfır atık projesi Çevreci Komşu Kart'ta Şubat ayının geri dönüşüm şampiyonu Meltem...

Antalya'da Muratpaşa Belediyesi'nin 9'uncu yılını tamamlayan sıfır atık projesi Çevreci Komşu Kart'ta Şubat ayının geri dönüşüm şampiyonu Meltem Mahallesi oldu. 10 bin 102 kilogram atık toplayarak ilk sıraya yerleşen mahalleyi Konuksever ve Varlık mahalleleri takip etti.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yürütülen "Sıfır Atık" projesinin temelini oluşturan Çevreci Komşu Kart, Muratpaşa Belediyesi tarafından Nisan 2016'da iki mahallede pilot uygulama olarak başlatıldı. Elde edilen başarının ardından proje kısa sürede tüm ilçeye yayıldı.

70 bin kilogram atık, 82 bin lira kazanç

Şubat ayında cam, kağıt, plastik ve metalden oluşan 70 bin 108 kilogram ambalaj atığı ilçe sakinlerinin evlerinden toplandı. Atıklarını çöpe atmak yerine biriktiren Muratpaşalılar, bu sayede toplam 82 bin 543 lira gelir elde etti.

Mahalle sıralaması değişti

Şubat ayında geri dönüşüme en fazla katkı sağlayan mahalle sıralamasında değişiklik yaşandı. 10 bin 102 kilogram atıkla Meltem Mahallesi zirveye yükselirken, sık sık şampiyon olan Konuksever Mahallesi bu ay 6 bin 12 kilogramla ikinci sırada yer aldı. Varlık Mahallesi 4 bin 861 kilogramla üçüncü, Yeşilbahçe Mahallesi ise 4 bin 763 kilogramla dördüncü oldu.

Manşetler

Isparta’da aranan 31 şahıs yakalandı
Mersin’de yola akan mazot zincirleme kazaya neden oldu, 4 araç birbirine girdi
Tartışmalı güreşler olaylı başladı
Tarsus’ta ehliyetinin süresi dolan sürücülere yönelik denetim
Adana’da Çakıt Çayı’nda mahsur kalan vatandaş itfaiye ve jandarma ekiplerince kurtarıldı
Antalya’da termometreler 41 dereceyi gösterdi, hissedilen sıcaklık bunalttı
Mermer ocağındaki şantiye barakasında çıkan yangında 1 işçi hayatını kaybetti
Annesine sinirlendi kendini eve kapatıp yakmaya çalıştı, mahallede korku ve öfke dolu anlar
Adana’nın Feke ilçesinde yangın çıkan ev kullanılamaz hale geldi
Muhittin Böcek’ten cezaevinde ek ifade: "Ekrem İmamoğlu benden 15 milyon Euro istedi, 5 milyonu havala sistemiyle gönderdim"