Okullarda ’Gıda Güvenilirliği, Gıda Kayıpları Ve İsrafı Eğitimi’

Antalya'nın Elmalı ilçesinde İlköğretim/Ortaöğretim düzeyindeki 22 okulda, bin 322 öğrenciye "Okullarda Gıda Güvenilirliği, Gıda Kayıpları ve İsrafı"...

Antalya'nın Elmalı ilçesinde İlköğretim/Ortaöğretim düzeyindeki 22 okulda, bin 322 öğrenciye "Okullarda Gıda Güvenilirliği, Gıda Kayıpları ve İsrafı" konulu farkındalık eğitimi verildi. Eğitim çalışmaları İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'nde görevli Gıda Mühendisi Tansu Ertuğrul, Ziraat Mühendisi Celal Tankuş ve Veteriner Hekim Murat Yücel tarafından gerçekleştirildi.

Öğrencilere güvenilir gıda, genel hijyen, gıda hijyeni, mikroplar ve bulaşma yolları, gıda zehirlenmesi, belirtileri ve dikkat edilmesi gereken hususlar anlatılırken gıdalarda oluşabilecek riskler, bu risklerin bulaşma şekilleri ve önleme tedbirleri öğretildi. Eğitim çerçevesinde ayrıca gıdaları saklama koşulları, alışverişte, okul kantin ve yemekhanelerinde, beslenme çantalarında dikkat edilmesi gereken hususlar, temizlik, ellerin yakınması, Alo 174 Gıda Hattı, israfın ne olduğu ve nasıl oluştuğu, israfı önlemek için alınacak tedbirler konularında sunum yapıldı.

Manşetler

Cezaevinden izinli çıkan şahıs boş arazide ölü bulundu
Teknede mahsur kalanları kurtarmak için giden balıkçı teknesi de arızalandı
Osmaniye’de 6 ağır tonajlı aracın karıştığı kazada 2 kişi yaralandı
Osmaniye’de 66 yaşındaki şahsı bıçakla öldüren zanlı tutuklandı
Kahramanmaraş’ta tarlaya yıldırım düştü: 1 yaralı
Adana’da oto galericiler sitesinde silahlı saldırı: Çok sayıda araç zarar gördü
Avrupa ülkelerine ’dijital mektup’ göndererek dolandırıcılık yapan şebeke çökertildi
Isparta’da park halindeki araçta 2 gencin cansız bedeni bulundu
Antalya’da otluk alan yangını itfaiye ekiplerince söndürüldü
Mersin’de suç örgütüne yönelik operasyonda 16 tutuklama