Tazelenme Üniversitesi bahar dönemi öğrencileri Kepez Belediyesi’nde gönüllü görev alacak

Akdeniz Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren Yaşlılık Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yürütülen 60+ Tazelenme Üniversitesi...

Akdeniz Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren Yaşlılık Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yürütülen 60+ Tazelenme Üniversitesi Projesi kapsamında, 2025–2026 Bahar Dönemi'nde öğrenciler Kepez Belediyesi birimlerinde gönüllü olarak görev alacak.

"Yaşlı Dostu Kepez" vizyonu doğrultusunda hayata geçirilen iş birliğiyle, 60 yaş ve üzeri bireylerin bilgi, deneyim ve yaşam birikimlerinin yerel yönetim hizmetlerine aktarılması hedefleniyor. Gönüllüler; ofis hizmetlerinden danışma ve sekreterliğe, park ve bahçelerden hayvan barınaklarına, kütüphane ve müzelerden basın birimlerine, kreşlerden sosyal hizmet ve sağlık merkezlerine kadar farklı alanlarda katkı sunacak. Her birimde 8–10 kişilik kontenjan planlaması yapılırken, sürecin sağlıklı yürütülmesi için belediye bünyesinde birim sorumluları görevlendirilecek. Çalışmalar, 9 Ekim 2005 tarihli ve 25961 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "İl Özel İdaresi ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım Yönetmeliği" çerçevesinde yürütülecek olup uygulamaya güçlü bir hukuki zemin sağlıyor. Kepez'de başlayacak yeni dönem aktif yaşlanma yaklaşımını daha kurumsal ve sürdürülebilir bir zemine taşıyacak.

"Bizim pusulamız vicdandır"

Kepez Belediye Başkanı Mesut Kocagöz, belediyenin meclis salonundaki tanıtım programında yaptığı konuşmada, "Bugün sadece bir gönüllülük programı başlatmıyoruz; şehrin hafızasını yeniden harekete geçiriyoruz. Yaş almak geride durmak değildir, yön vermektir. Gençlerde hız vardır ama yaşlılarda istikamet vardır. Hız istikametsiz olursa savrulur. Biz savrulmayacağız. Çünkü bizim pusulamız vicdandır" şeklinde konuştu.

"Bu şehrin tecrübesiyle geleceğini buluşturuyoruz"

Başkan Kocagöz, belediyeciliği yalnızca fiziki hizmet üretimi olarak görmediklerini belirterek, "Bizim için belediyecilik; gönül almak, insana dokunmak ve birlikte üretmektir. Bu şehrin tecrübesiyle geleceğini buluşturuyoruz" dedi. Programın koordinasyonunda emeği geçen akademik kadroya ve özellikle Prof. Dr. İsmail Tufan'a teşekkür eden Başkan Kocagöz, gönüllülük sürecinin kuşaklararası etkileşimi güçlendireceğini ve Kepez'i sosyal belediyecilikte örnek bir modele dönüştüreceğini ifade etti.

Manşetler

Kazada uçuruma yuvarlanan cip hurdaya döndü: 1 ölü
Üst geçitte 4 araç birbirine girdi: 1 yaralı
Antalya’da elektrik trafosunda çıkan yangın kokuttu
Burdur’da otomobil ile hafif ticari araç çarpıştı: 5 yaralı
’Dur’ ihtarına uymadı, yaşanan kovalamacının ardından yakalandı
Aksu’da zabıta ekiplerinden dilenci denetimi
Düştü diye ihbar ettiği babası bile düşmediğine ikna edemedi
Alara Çayı’nda kayıp genç için aramalar 11’inci gününde devam ediyor
Havuzda tesettür mayo yasağında site görevlisi tutuklandı
25 yaşındaki sürücünün hayatını kaybettiği feci kaza anı güvenlik kamerasında